سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع فلزات مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز

انواع فلزات مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز


انواع مختلف فلز وجود دارد که در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. طراحان ، معماران و سازندگان به دلیل دوام ، مقاومت در برابر انواع اشکال آب و هوا و استحکام و مقاومت کامل در ساخت و سازها از فلز استفاده می کنند. اما انواع فلزات مورد استفاده بسته به شرایط متفاوت است. به عنوان مثال ، فواید متفاوت آلومینیوم ، فولاد و مس چیست؟ کجا و در چه شرایطی استفاده از هریک از این موارد را در نظر می گیرید؟

بسته به نوع ظاهری که می خواهید برای دستیابی به آن به دست بیاورید ، یا شغل مورد نظر شما فلز خاص را برای شما انجام می دهد ، مزایای آن وجود دارد.


برای اینکه افراد بتوانند بتن را در هر اندازه ای در اجزای مختلف ساختمان مورد استفاده قرار دهند باید آن را برش دهند. برای برش بتن باید از دستگاه های مخصوص استفاده شود تا ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه ها آسیبی نیز به بتن نرسد. تمام دستگاه هایی که برای برش بتن طراحی شده ‌اند، ساختار منحصر به فردی دارند و با نهایت دقت کار برش را انجام می دهند.

متخصصان ما خدمات برش بتن در تهران را با کیفیت بالا و قیمتی مناسب ارائه می دهند. اگر نیاز به برش بتن دارید، می توانید با استفاده از شماره تماس های زیر با کارشناسان خدمات کرگیری بتن ارتباط برقرار کنید و درخواست خدمات خود را که میتواند شامل سوراخ کاری بتن، ترمیم بتن و همچنین کاشت میلگرد در بتن میباشد را با این افراد در میان بگذارید. کارشناسان ما سعی می کنند در کمترین زمان ممکن با توجه به مهارت و دانش تخصصی که در این زمینه دارند کار شما را انجام دهند.

فلز مورد استفاده در ساخت و ساز - آلومینیوم
یکی از محبوب ترین فلزات مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز ، آلومینیوم نسبت به سایر فلزات قوی است اما در عین حال سبک وزن است. روان بودن و تطبیق پذیری آن دامنه وسیعی را به معماران می بخشد و از فلز در طیف وسیعی از پروژه ها می توان استفاده کرد. آلومینیوم رایج ترین فلز موجود در زمین است که برای کارهایی به کار می رود مانند قاب های پنجره ، سقف ، روکش سقف و همچنین برای پروژه های بزرگ مانند استادیوم ها و پل ها. معمولاً جزء اولین فلزاتی است که توسط طراحان و معماران به دلیل استحکام ، دوام و قابلیت کنترل و همچنین به دلیل قابلیت شکل گیری در شکل های مختلفی انتخاب می شود.

ضایعات فلزات
فلز مورد استفاده در ساخت و ساز - فولاد
فولاد فلزی مقاوم برای بسیاری از سازندگان ، معماران و سایر افراد در صنعت ساخت و ساز است. این یک زیر بنای قدرت است و در قلب هر کار ساختمانی جایی که نیاز به این سختی و دوام بسیار مهم است ، باقی مانده است. این می تواند به اندازه برنامه های ساختمان متنوع باشد ، مانند آسمان خراش ها به خانه ها ، پل ها به استادیوم ها. اگرچه در درجه اول از استحکام آن استفاده می شود ، فولاد همچنین کیفیت زیبایی شناسی را به پروژه های ساختمانی می بخشد. همچنین قابل تنظیم بوده و استحکام ذاتی آن امکان انعطاف پذیری در سایر قسمتهای ساختمان یا زیرساخت را فراهم می آورد. این قابل بازیافت همچنین با بازیافت آسان مزایای محیط زیست را به ارمغان می آورد.

فلز مورد استفاده در ساخت و ساز - فولاد ضد زنگ
این فلز به دلیل توانایی افزودن استحکام و پشتیبانی اضافی به ساختمان ها ، مورد توجه گسترده ای در صنعت ساختمان قرار گرفته است. فولاد ضد زنگ نیز تا حد زیادی در برابر خوردگی مقاوم است و می تواند در برابر گرما و گرما مقاومت کند. همچنین زیبایی زیبایی ظاهری آن باعث شده است تا طراحان و معماران آن را به یک انتخاب محبوب تبدیل کنند. این ویژگی ها آن را به یکی از متنوع ترین فلزات در دسترس برای استفاده سازندگان تبدیل می کند.

آهن

یشرفته ترین تمدن های جهان برای ساختن همه چیز از ابزار دستی گرفته تا ساختمان ، به آهن  تکیه کرده اند. از یک محله مدرن در نیویورک گرفته تا یک بازار سنتی در تهران از آهن برای ساخت و ساز ها استفاده کرده اند ، برخی از برجسته ترین آثار معماری هم به اهن تکیه کرده اند. آهن در قرن بیستم با استفاده از فولاد و آلومینیوم کنار گذاشته شد ، اما هنوز هم استحکام استثنایی زیادی برای ساختن با این مصالح وجود دارد. آهن فروشی اصفهان

چدن

چدن دارای خاصیت چسبندگی خوبی است که در فرایند ساخت گل های فرفورژه برای نرده و حفاظ پنجره یا بالکن بدون شکسته شدن یا ترکیدن ، هر شکلی را تحمل کنند. از این رو ، چدن با قابلیت چسبندگی برای ساخت انواع زیادی از وسایل ساختمانی تزئینی استفاده می شود. چدن مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد.

برنج
آلیاژ مس و روی ، برنج دارای چندین کاربرد در صنعت ساخت و ساز است. می توان آن را منحصراً برای نمای تزئینی خیره کننده مانند طلای خود در ساختمان ها ، در مناطقی مانند قفل یا دستگیره درب که در آن اصطکاک کمتری وجود دارد ، استفاده کرد. برنجهای مخصوص مقاومت در برابر خوردگی همچنین در جایی مناسب است که دمای آب زیاد باشد یا آلودگی در آب وجود داشته باشد.

مس
یک فلز نرم و نرم و قابل نرم تر ، در صنعت ساختمان عمدتا به عنوان اصلی ترین اجزای لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد. این فلز انعطاف پذیر و در برابر خوردگی مقاوم است و این امر را برای خروجی های آب سرد و گرم ایده آل می کند. مس نیز به همین دلایل برای کاربردهای گرمایشی ، تهویه و تهویه مطبوع ایده آل است. این کشور همچنین به عنوان رسانا ترین فلزات و بخش مهمی از سیستم های ارتباطی جهان است. فولاد با اینکه از نظر استحکام قوی نیست ، سفت و نرم است و برای بسیاری از کاربردهای ساختمان مفید است.

مطلب دیوارهای فلزی هم شاید برای شما مفید باشد

 

انواع حفاظ پنجره ارزان در تهران

قیمت حفاظ آهنی پنجره

حفاظ سازی ساختمان در تهران

تولید کننده حفاظ درب اکاردونی

پشتیبانی سایت های حفاظ ساختمان

تولید کننده انواع حفاظ روی دیوار

نرده حفاظ بالکن و تراس

آشنایی با انواع حفاظ پنجره

درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

فروش انواع نرده حفاظ آهنی تهران

فروشگاه محصولات ساختمانی

ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی در تهران

بانک مشاغل آدینه سازان

تولیدی نرده حفاظ شاخ گوزنی در تهران

حفاظ بالکن در طرح های زیبا